Un număr semnificativ de website-uri, la momentul actual, folosesc „targeted ads” drept o modalitate de a-și monetiza conținutul. Prin urmare, scopul acestor site-uri s-a schimbat ușor, ușor, de-a lungul timpului, atenția fiindu-le acum îndreptată spre numărul cititorilor unici și spre probabilitatea ca aceștia să nu folosească vreo modalitate de-a bloca reclamele – de orice natură. Astfel, în timp, conținutul propriu-zis al unui articol ocupă un loc secundar, detronat fiind de tehnicile de promovare a reclamelor și modalități de a convinge cititorii să dea click pe acestea. De aici și necesitatea abordării tehnicilor de tip „clickbait”  precum și altele, considerate de noi a fi în detrimentul cititorului.

Întrucât cel mai important lucru pentru noi, echipa eSportsMedia.ro, este informarea corectă a cititorilor,  încă de la primul website dezvoltat și întreținut de ESPORTS ADDICTS SRL, monetizarea website-ului prin intermediul reclamelor a fost un „no go” – un „Nu!” categoric. Facem ceea ce facem din pasiune pentru eSports și pentru a dezvolta scena de gaming din România, motiv pentru care munca noastră se bazează pe redactarea articolelor într-un mod cât mai bine informat și legitim, iar promovarea acestora, pe mediile de socializare, servește exclusiv scopul de mediatizare a informației.

Cum spunea CEO-ul WhatsApp, Jan Koum, în urmă cu câțiva ani: „No one wakes up excited to see more advertising, no one goes to sleep thinking about the ads they’ll see tomorrow.” (tr. „Nimeni nu se trezește entuziasmat să vadă mai multe reclame, nimeni nu se duce la culcare cu gândul la ce reclame va vedea mâine.”)

Având în vedere că întreținerea unui website și a unui personal dedicat necesită resurse pentru a ne continua activitatea, dorim să ne axăm pe organizarea de evenimente și pe colaborări cu anumite companii din zona IT și a tehnologiei. Din acest motiv, nu vom ezita să promovăm produsele în care credem cu desăvârșire și pe care, în cazurile fericite, le putem testa sau chiar folosi noi înșine. Cu toate acestea, „targeted ads” nu vor face niciodată parte din filozofia noastră privind contextul implicării în eSports și gaming.