A fi carry nu înseamnă să fii în centrul atenției, ci în centrul responsabilității. Responsabilitatea de a-ți duce echipa spre victorie, după ce acea echipă te-a protejat, ți-a asigurat farm-ul în primele etape ale jocului și ți-a creat spațiul de care ai avut nevoie ca să te dezvolți nestingherit.

Acest rol este, cel puțin teoretic, unul privilegiat. O echipă bună te va proteja cu orice preț, știind că la început ești vulnerabil și nu poți face mare lucru de capul tău. În același timp, îți va asigura farm-ul astfel încât să crești cât mai repede și să devii de neoprit.

Goddes Nuwa, set aflat în Workshop

Rolul de carry poate fi extrem de frustrant dacă ai o echipă care te abandonează la începutul unui joc, lăsându-te să te zbați pentru last hit-uri în fața unui offlaner ajutat ocazional de un roamer sau de un suport static (în cazul unei configurații 2-1-2). În general, raportul de forțe dintre offlaner-ul inamic și tine va fi una net favorabila lui. Iar cu puțin ajutor, acesta fie te va omorî, fie îți va distruge tot farm-ul făcându-te practic inutil pentru minute bune.

Totuși, poate fi însă și extrem de satisfăcător. Cu un start bun, poți să ajungi repede în postura de a fi suficient de puternic încât să-ți ajuți echipa și să devii util în lupte, utilizându-ți itemele achiziționate.

A fi un carry bun înseamnă să știi o mulțime de lucruri și să cântarești cu înțelepciune fiecare decizie:

  • Ordinea în care îți maximizezi skill-urile.
  • Itemele pe care ți le cumperi.
  • Decizia de-a te implica în bătăliile purtate de echipa ta sau de-a continua să farmezi în timp ce coechipierii tăi îți creează spatiu și îți țin adversarii ocupați.
  • Modul în care te implici în fiecare luptă, știind să te focalizezi pe punctul slab al inamicilor și să eviți să devii ținta abilităților acestora.
  • Eroul cu care alegi să joci împotriva line-up-ului advers
Hollow Golem, set aflat în Workshop

Modul în care iei aceste decizii și altele similare vor face din tine un carry bun sau unul slab.

Mulți jucători sunt slabi ca și carry pentru simplul fapt că joacă acest rol din motive greșite: vor să fie în centrul atenției, să-i vadă și să-i laude lumea atunci când obțin un Godlike streak, să stea în lane-ul lor indiferent de situație și să apese doar click dreapta fără să gândească deloc, să farmeze și să-și ignore complet echipa în etapele avansate ale jocului în loc să ajute la obținerea sau apărarea unui obiectiv important.

Alții însă se descurcă de minune în acest rol pentru că urmăresc binele echipei, cunoscând punctele slabe și punctele puternice ale eroului lor în fiecare moment al jocului. Știu când să lupte și când să evite bataliile. Sau cum să comunice cu restul echipei astfel încât aceasta să le înțeleagă foarte clar nevoile și condițiile ce trebuiesc îndeplinite pentru ca ei să se poată dezvolta și să le fie utili mai târziu.

Mystery of Raven, set aflat în Workshop

La nivel de echipă, rolul de carry funcționează pe principiul “ajută-mă ca să te pot ajuta mai târziu”. Realitatea jocului însă de cele mai multe ori este că echipa ta n-o să înțeleagă acest lucru, la fel cum tu la rândul tău s-ar putea să nu înțelegi prea bine nevoile echipei tale. Și de aceea, pe lângă capacitățile individuale de joc, un carry bun mai trebuie să știe și cum să comunice cu ceilalți, să se facă înțeles dar totodată să aibă răbdare atunci când nimeni nu pare sa înțeleagă că dacă el e lăsat baltă la început, continuarea va fi tristă și dificilă pentru toată lumea.

În DotA câștigi cu echipa sau pierzi individual. Așa că, în cazul în care vrei să fii carry, învață nu doar cum să-ți duci echipa spre victorie, ci și cum să-ți ajuți echipa să te ducă spre victorie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here