TI 2018 va avea surprize bune, mai ales pentru organizatorii de turnee third-party. De ce? Pentru cei care nu știu cum funcționează actualul sistem de selecție pentru cea mai râvnită și prestigioasă competiție de esports din lume, la ora actuală, am realizat o scurtă descriere a lui înainte de a trece la schimbările aduse de sezonul viitor.

esports-media-dota-majoreDin 2011 și până acum au primit invitații directe un număr diferit de echipe la The International, iar acestea au variat de la an la an.

Anul Nr. echipelor care au primit invitații directe
2011 16
2012 14
2013 13
2014 11
2015 10
2016 6
2017 6

Dacă la primul TI am avut 16 echipe care au primit invitații directe, acum la TI7 avem doar 6 echipe care au primit invitații directe de la Valve. Totuși, au apărut și schimbări, cum ar fi modul de selecție și împărțirea regiunilor din 2011 până în 2017. Restul echipelor care nu primeau invitații directe erau decise în urma turneelor regionale, iar mai târziu s-au introdus și „Wild Cards”, care le mai ofereau echipelor de pe locul 2 încă o șansă.

Schimbările aduse sistemului de participare la TI

Revenind la subiectul nostru legat de noile schimbări asupra sistemului de selecție. Acesta se vor concentra mai mult pe organizatorii de turnee third-party care au fost ignorați până acum, introducându-se și noile turnee „Minore” pe lângă cele „Majore”. Cele „Majore” vor avea fondul de premii de cel puțin $500k și vor primi un bonus de $500k din partea celor de la Valve, iar „Minorele” vor avea premii de cel puțin $150k și vor primi un bonus de $150k. Totodată, pentru a asigura un nivel optim competitivității și pentru a ajuta echipele din diferite regiuni din întreaga lume, „Minorele” și „Majorele” vor avea cel puțin o echipă calificată din fiecare regiune (NA, SA, SEA, CN, EU și CIS). Acestea vor avea și o finală LAN, care sperăm că nu va mai reprezenta o problemă atât de mare privind pregătirile din partea organizatorilor third-party, odată cu ajutorul oferit de Valve. În același timp, Valve se va ocupa și de programa de organizare pentru aceste „Minore”/„Majore” pentru a evita posibilele conflicte de-a lungul sezonului.

esports-media-dota-majoreÎn plus, jucătorii care vor participa la aceste turnee vor acumula și „puncte de calificare” (Qualifying Points) care vor juca un rol esențial în participarea lor la The International 2018.

Aceste „puncte de calificare” vor fi câștigate indiferent de tipul turneului (dacă e „Minor” sau „Major”) și vor fi bazate pe fondul de premii; turneele „Majore” vor oferi, desigur, mai multe „puncte de calificare„. Alți factori de care va depinde câștigarea acestor puncte sunt: timpul în care se va ține turneul (dacă e mai aproape de TI vor fi câștigate puncte suplimentare), locul pe care se va situa echipa; totuși, punctele vor fi oferite individual și doar primii trei jucători cu cele mai multe puncte vor contribui la totalul efectiv al echipei, pentru a facilita recrutările de noi jucători în echipe.

esports-media-dota-majoreValve ne va ține la curent punându-ne la dispoziție un tabel cu „punctele de calificare” ale fiecărui jucător și cu rank-ul de puncte efective ale fiecărei echipe.

Aceste schimbări aduse de Valve la nivelul de selecție apar în urma unor nemulțumiri din partea mai multor organizatori de turnee third-party și au ca scop realizarea unor competiții mai bune, înainte de TI („Minorele”), cărora multă lume nu le-a dat importanță, dar care pot fi o rampă de lansare nu numai pentru organizatori, pentru a atrage sponsori și fonduri, ci și pentru jucătorii amatori sau semi-profesioniști care vor să intre pe această scenă profesională. Sau așa ar trebui să credem? Să fie oare aceste schimbări doar o iluzie pentru a ne face să credem că s-a schimbat ceva doar de dragul de a schimba ceva și nu pentru comunitate în sine? Sunt competițiile „Minore” într-adevăr o oportunitate sau doar o pierdere de timp?

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.