Nota: Dragoș a câștigat o licența pentru Dead Space & Dead Space 3 la concursul nostru din luna aprilie. Fiind un împătimit al jocurilor horror, a decis sa-și exprime părerea vis-a-vis de joc și in mod public.

Space – the final frontier, ați auzit asta de mii de ori probabil, de la Star Wars la Star Trek și de la Stargate la Alien. Tocmai despre asta o să vorbim și noi astăzi și anume despre jocul celor de la Electronic Arts și Visceral Games — Dead Space.

Dead Space este, în opinia mea, un joc de tip survival horror, contrar părerilor anumitor website-uri (Origin, Steam), unde l-am văzut listat sub genul acțiune. De ce susțin că este survival horror? Haideți să citim puțin titlul jocului, avem „dead” și „space” acolo. Automat, termenul „dead” te duce cu gândul la ceva horror, dar nu numai acesta este motivul pentru care consider jocul a fi unul horror.

La început, poate nu pare horror, intro-ul ne prezintă o echipă de astronauți, care merge într-o misiune de „mentenanță”. Echipa este compusă din specialistul în computere Kendra Daniels, comandantul Zach Hammond și inginerul de nave spațiale Isaac Clarke, care va fi eroul principal al jocului; el este și omul alături de care veți tresări de spaimă, veți cădea de pe scaun când vă atacă un inamic din tavan; totodată, alături de el, veți explora nava spațială minieră interstelară, USG Ishimura.

Încă din momentul în care cei 3 ajung în proximitatea USG Ishimura, observă că nu este în regulă ceva. Sistemul de iluminare al navei nu este funcțional. Mai mult, nimeni de pe USG Ishimura nu răspunde când cei 3 încearcă să-i contacteze prin radio. Aterizând pe USG Ishimura, coșmarul celor 3 începe. Tot restul jocului, Isaac Clarke încearcă să supraviețuiască unor creaturi extraterestre numite necromorfi. Aceștia preiau controlul asupra corpului uman, transformându-l într-un „zombie”, de unde vine și titlul jocului. Aceste creaturi nu pot fi ucise prin metode convenționale (fără headshot-uri aici), ci trebuie să le fie tăiate/împușcate membrele pentru a reuși să le dobori.

Pentru a putea supraviețui acestor creaturi, jocul ne asistă cu un magazin. De aici putem procura med packs, muniție, arme și armuri. Armele și armura pot fi upgradate folosind „Power Nodes”. Puteti cumpăra „Power Nodes” din magazin sau le puteți găsi în „cutiuțe” în anumite zone ale jocului. Necromorfii regeneratori mai lasă în urmă „Power Nodes” când mor. Moneda de schimb, în joc, se numește „Credits”.

Jocul are și un sistem de save, atașat pe pereți, în anumite părți ale navei USG Ishimura. Ceea ce face jocul special este faptul că Heads Up Display-ul (HUD) este înlocuit de proiecții holografice, proiectate cu ajutorul costumului special purtat de Isaac, numit aici Resource Integration Gear (RIG); bara de viață clasică nu apare în colțul ecranului, ci este vizibilă pe spatele costumului lui Isaac; aceasta arată similar cu skinul Pulsefire al lui Ezreal, pentru cei care jucați League of Legends (cred că de aici s-au și inspirat când au făcut skinul).

Printre gadgeturile pe care le aveți la dispoziție, se mai regăsește și un „Stasis Module”, care vă ajută să încetiniți obiecte care se mișcă prea repede, cum ar fi uși automate, și care vă ajuta să progresați în joc. De asemenea, aveți la dispoziție și un „Kinesis Module”, cu care puteți ridica obiecte care vă obstrucționează calea. Jocul este, pur și simplu, genial, deoarece simulează zone de „vacuum” din spațiu sau zone de gravitație zero unde, practic, puteți merge pe pereți sau pe tavan, cu ajutorul cizmelor magnetice. Sunetul în zonele respective te face să crezi că ești chiar în spațiu. Dacă nu ești atent, poți fi tras în afara navei, în spațiul infinit, datorită efectului de „vacuum”. În zonele acestea, apare un timer pentru oxigenul rămas pe umărul drept al lui Isaac, din nou, simulând ideea de spațiu, tuburi de oxigen și posibilitatea de a te sufoca dacă rămâi fără oxigen. Din fericire, există canistre cu oxigen în anumite zone, iar sufocarea mai poate aștepta puțin.

Jocul are și părți frustrante, cel puțin pentru mine, mai ales când ești trimis în zone în care ai mai fost. E un fel de „du-te, vino” care, la un moment dat, devine stresant. Inventarul, harta și obiectivele pot fi accesate în timp real. Nu vei putea folosi, de exemplu, un „Air Can” în luptă sau să verifici obiectivele sau harta. De ce? Necromorful nu își va lua un ziar și o cafeluță, să aștepte cât timp activați chestii din inventar. Aceeași explicație se aplică în momentul în care vreți să verificați obiectivele sau harta. Nu e un moment bun să te pierzi când ai un necromorf regenerator în față. Așadar, nu vă pierdeți când vă luptați cu un necromorf regenerator.

Toate ca toate, jocul este extraordinar din punctul de vedere al gameplay-ului, al story-ului, iar calitatea grafică este una superioară pentru un joc din 2008; cu siguranță, merită jucat pe Ultra settings, pentru a vedea toate detaliile importante când decapitați un necromorf (sau când vă decapitează el).

Mulțumesc, încă o dată, celor de la Esports Media pentru șansa de a juca acest joc minunat!