Dawn’s Light 1 este un indie RPG lansat în 2016 de către cei de la John Wizard. Dawn‘s Light prezintă povestea lui Harvey, un băiat simplu, la prima vedere, dar care, foarte curând, va afla că lumea spiritelor și a demonilor este cât se poate de reală. Înarmat cu mult curaj și câțiva prieteni devotați, Harvey pornește pe un drum presărat cu pericole, puzzle-uri de rezolvat și o mulțime de quest-uri.

Gameplay

Gameplay-ul începe în Autumn Island, locul de baștină al lui Harvey și al fratelui său, o insulă foarte colorată și plină de viață. Înainte de a intra în acțiunea propriu-zisă, jucătorul poate alege să completeze tutorialul; asta îl ajută să învețe mai multe despre modul de desfășurare al bătăliilor, cum să-și folosească inventarul și cum își poate salva progresul pe parcursul jocului.

esportsmedia-dawn-light

Odată completat tutorialul, jucătorul pornește în marea călătorie ce are ca scop găsirea fratelui lui Harvey. În majoritatea timpului, jucătorul este nevoit sa completeze questuri din partea diverselor NPC-uri. Questurile au ca recompensă diferite iteme, hărți către noi insule și multe altele.

Harvey poate călători în două moduri: prin navigație sau prin teleportare, cu ajutorul unor cristale speciale găsite pe parcursul jocului.

Din clipa în care insulele devin populate de tot felul de creaturi și demoni, pack-uri de monștri se află la tot pasul. Astfel, jucătorul are parte de numeroase fighturi, din care poate obține XP, pentru a-și crește personajele și pentru a-și găsi diferite recompense. Ca orice joc RPG, jucătorul întâlnește pe parcursul progresului diverse elite, cu mecanici diferite și cu un nivel de dificultate mediu spre hard.

esportsmedia-dawn-light-2

Totodată, pe parcursul progresului, Harvey are de rezolvat și câteva puzzle-uri. Majoritatea nu au niciun indiciu despre ce e de făcut, de fapt, lucru care face jocul și mai interesant. Pe de o parte, unele puzzle-uri sunt doar opționale, jucătorul având posibilitatea de a alege „Skip”. Pe de altă parte, anumite puzzle-uri sunt mandatorii pentru continuarea jocului.

În Dawn‘s Light nu există noțiunea de „grinding”, întrucât mobii pot fi eliminați doar o dată; astfel, gameplay-ul nu devine plictisitor și repetitiv. Nivelul maxim la care pot ajunge personajele este 50, iar în combat personajele au patru opțiuni: basic attack; skill (fiecare personaj are abilități unice, pe care le obțin pe parcursul progresului); item (personajele pot folosi health potions, mana potions etc.); guard (această opțiune oferă personajelor șansa de a se feri de atacurile oponenților).

Grafică

Dawn‘s Light deține o grafică 2D pixel, iar peisajele sunt extrem de variate: de la orașe colorate și aglomerate, la subteranuri și mine vaste și întortocheate.

esportsmedia-dawn-light-3

Paleta de culori variază și ea, mai ales în cazul peisajelor inspirate din natură; aici, culorile sunt extrem de vibrante și puternice.

Povestea Dawn’s Light 1

Povestea jocului este presărată cu o mulțime de aspecte atractive: mister, intrigă, elemente-surpriză și chiar umor.

Momentul care declanșează acțiunea acestui joc este răpirea fratelui lui Harvey de către Mordecai, un demon extrem de puternic. Neînțelegând ce se întâmplă, Harvey are parte de un al doilea șoc; asta în momentul în care bunicul său decide să-l părăsească imediat după cele întâmplate cu fratele său.

esportsmedia-dawn-light-4

La 7 ani după cele întâmplate, Harvey își ia inima-n dinți și pleacă în căutarea fratelui său, a bunicului său și a lui Mordecai deopotrivă, însă nu singur, ci ajutat de câțiva prieteni. Povestea din Dawn‘s Light cuprinde un număr impresionant de personaje, atât principale, cât și secundare. Povestea în sine, însă, nu este ceva extrem de special, ea reprezentând clasica luptă dintre „bine” și „rău”.

Ceea ce mai animă puțin povestea din acest joc sunt dialogurile satirice și pline de umor dintre personaje.

Soundtrack

Soundtrack-ul jocului este și el extrem de variat. În afara combaturilor el este foarte energic și relaxant; capătă note grave în timpul luptelor sau a dialogurilor dintre „bine” și „rău”; are chiar și un aspect dramatic în momentul declanșării acțiunii propriu-zise a poveștii (soundtrack-ul din momentul răpirii fratelui lui Harvey te duce puțin cu gândul la liniile melodice din filmele legate de război).

Totodată, soundtrack-ul este foarte bine structurat pentru fiecare moment al jocului, indiferent că vorbim de combat, dialoguri sau doar simpla acțiune de a găsi loot.

Atmosfera

Fiind un joc măricel (Harvey are de explorat 5 continente și 25 de insule în total), atmosfera se schimbă de la un loc la altul. Ea poate fi una relaxantă sau încordată, când ai parte de un lanț de lupte continue. Per ansamblu, este o experiență foarte animată și plină de neprevăzut.

Așadar, o abundență de questuri, monștri de ucis, insule de explorat și comori de adunat. Toate acestea fac ca Dawn‘s Light să fie un joc numai bun când vrei sa te deconectezi de la rutină și să încerci ceva nou și de mare efect.

EVALUARE
Gameplay
Grafică