Dacă ți-a plăcut această recenzie sau pur și simplu vrei să vezi mai multe jocuri indie din România, atunci aruncă un ochi pe edițiile anterioare din INDIEcativ.

La vremea sa, DOOM a fost unul dintre cele mai mari și importante titluri din gaming. Deși nu a fost primul shooter de atunci, a fost the shooter, un titlul atât de revoluționar, încât a schimbat, pentru totdeauna, genul FPS.

În România, jocul a continuat să fie relevant chiar și în anii 2002, când puteai să-l găsești pe mai toate calculatoarele de gaming. Și asta, deși tehnologia evoluase semnificativ și FPS-ul se bucura de o colecție mult mai variată de titluri din care să alegi.

Între timp, o vorbă din popor spune că „e bine să faci ceea ce știi cel mai bine”, iar acest lucru s-a aplicat pentru mulți dezvoltatori. De la Paranautical Activity și până la noul DOOM.. ei bine, DOOM continuă să reapară, în jocurile de zi cu zi. Și printre aceste noi iterații ale sângerosului clasic se află și jocul de azi, Gorescript.

Sunt multe de spus despre Gorescript, întrucât, timpul petrecut jucându-l, m-a lăsat cu un gust dulce-acrișor. „Ai o armă, aceia sunt inamicii, omoră-i după bunul plac!” este primul lucru pe care mi l-a transmis jocul și, sincer, chiar nu-mi trebuie mai mult. Simplitatea e bine-venită după ore întregi de Rainbow Six: Siege, PlayerUnknown’s Battlegrounds și Battlefield.

Fără grija tancurilor, a sniperilor și a pereților care vor să-mi pice-n brațe, un „aim-shoot-dead” pare o experiență chiar zen.

Dar, din păcate, zen-ul este cu jumătate de măsură, precum și alte câteva elemente din acest joc. Gorescript, pe cât m-a distrat, pe atât de mult m-a lăsat cu o senzație de „aș fi vrut mai mult din X”. Am să explic imediat de ce.

Flak cannon-ul, acum cu 200% mai distructiv

Arsenalul conține cam ce te-ai așteptat de la un DOOM-like: un shotgun la felul întâi; rifle, railgun și lansatorul de rachete ca fel principal; și pentru că nu se poate fără desert, ai un ultimate weapon, un fel de „adio-lume-flak cannon”.

Garnitura acestui meniu letal, o constituie melee-ul, care este compus dintr-un baros și un scut. Cu acesta din urmă, poți reflecta gloanțe și strivi monștrii. Aceste melee combo-uri fac posibile anumite momente în care parezi proiectile în aer și, când aterizezi, te lupți corp la corp cu inamicii care vor să-ți muște din pixeli.

esports-media-gaming-indiecativ-GorescriptArmele vin în crescendo și-ți oferă ocazia să le tot testezi pe inamici, înainte ca jocul să-ți pună ceva nou în brațe. Dificultatea este bine gradată și satisfăcătoare, dar ajunge să-și piardă echilibrul la cele două arene cu inamici boss.

De-a lungul jocului, armele sunt o recompensă bine-meritată după ce ai excelat cu cea de dinainte. Totodată, îți oferă și senzația unui level-up personal, experiența fiind mereu fresh.

Din păcate, sentimentul dispare după câteva nivele și după ce fluxul de arme noi frânează brusc. În schimb, o să tot redescoperi aceleași arme, prin zone secrete și la capătul câtorva puzzleluri de platformer.

Aceste redescoperiri te vor dezamăgi, întrucât siluetele armelor nu sunt mereu ușor de identificat după 4-5 piloni. Apar momente de „iar asta?” sau „pentru atât?”, deoarece jocul nu o să-ți ofere vreun upgrade, ci doar muniție, armură și viață, în schimbul eforturilor tale.

Puțin, câte puțin, Gorescript alunecă într-o ușoară monotonie, care, în timp, mă împingea să termin nivelul cât mai repede, doar, doar să am partea de ceva nou. Sentimentul de monotonie, deși fad (o să explic și de ce), e amplifica și de faptul că nu ai prea multe lucruri noi de ucis.

După primii 100, pare ceva personal

Gorescript are doar 5 tipuri de inamici, dintre care doi sunt bossi și ceilalți trei o să-i tot ucizi în cele 18 nivele. O mare parte din joc o să faci cam același lucru, lansând pixeli spre aceeași pixeli ostili care vin în grupulețe din ce în ce mai mari, mai periculoase și mai obositoare.

esports-media-gaming-indiecativ-Gorescript
Dacă este să vorbim despre cei doi bossi din joc și aici avem de a face o un mix de bune și rele. Primul boss nu este nimic mai mult decât o variantă giga a celui melee, care, din fericire trebuie ucis altfel decât printr-o supradoză de muniție. Boss battle-ul e destul de dificil, dar un pic mai dezamagăitor, deoarece jocul tot scoate monstruleți de prin sertare ascunse, în timp ce tu cauți să ademenești bossul sub un piston. La al doilea boss fight lucrurile se simplifică radical, fiind nevoie doar de o bătaie bună, unu la unu, în timp ce bossul pare un fel de „overlord” al inamicilor din care se inspiră.

De la coridoare, la castele,altare și arene

Trecând la level design, jocul se bucură, după cum ma mai zis, de 18 hărți. Aici se vede, din nou, acel learning curve, bine dozat, care debutaeză cu câteva culoare, un pick-up care strigă „vezi că e un pasaj secret până la mine” și primii doi inamici.

esports-media-gaming-indiecativ-Gorescript
În timp, coridoarele claustrofobice ascund pasaje secrete și alveole în care inamicii pândesc pe jucătorii neatenți. În fața fiecărei uși, ești pregătit să tragi, pentru că, aproape mereu, e un amic gata să-ți ia din pixeli. La spectrul opus, nivele „open space” te pun sub universul infinit și în focul haotic și încruțișat al inamicilor care te vânează de la distanță. Run and gunul, devin jump and gun, mai ales în cazul santinelelor de platformele cele mai înalte.

Mereu la înălțime

Că tot am pomenit de jump, acesta este accesibil doar din momentul în care descoperi Anti-Grav Boots, un pick-up care apare aproape imediat. Ce-i minunant la acești boots este faptul că sunt atât o unealtă, cât și o armă. Dacă aterizezi pe capul inamicilor (cu excepția gorgonei), atunci vei face un one-hit-kill-goomba-stomp.

Cu puțin antrenament, fiecare nivel open space devine un dans plin de pixel-gore, în care inamicii de la bază sunt trambuline și cei de sus sunt mereu în bătaia puștii tale.

esports-media-gaming-indiecativ-GorescriptCe ar fi de criticat la acest capitolul, este faptul că nivele, deși devin din ce în ce mai tematice, apelează la o paletă foarte restrânsă de culori. O să vezi doar pereți verzi sau gri și uși în trei culori; două dintre aceste uși te trimit la vânătoare de chei, care uneori se află în cămăruțe suspect de goale sau după o serie de pereți-piston.

Grafica limitată, pixel-based, este mai mult funcțională, decât impresionantă estetic. Ce-i drept, proiectul este unul de tipul „one man army” și se pare că grafica a tras paiul cel ma scurt.

La final, se aude doar muzica

Soundtrack-ul este retro, energizant și plăcut, dar suferă de aceleași limitări ca și restul elementor prezentate anterior. Nu sunt foarte multe piese și deși, pacingul rapid al jocului te face să uiți că există o melodie în fundal, după câteva nivele o să auzi aceeași melodie, iar și iar.
Jocul e mereu în impasul acesta. Îți dă puțin câte puțin din contentul pe care îl are, dar acesta se epuizează foarte repede. Gameplay-ul e rapid și plin de adrenalină, dar poate să devină e monoton și chiar să te facă să vrei să ajungi mai repede la nivelul următor. 

Jocul are și câteva power-upuri pe care le poți activa oricând ai nevoie de ceva diferit la stilul de joc. Din păcate, aceasta a fost aproape invizibile mie, întrucât activarea lor se face dintr-un sistem de inventory, care mă obliga să mă opresc din killing spree-un în care mă aflam. Cel mai bine ar fi fost ca aceste power-ups să fie activabile la apăsare unui buton sua on pick-up, întrucât și aceste pot să apară de mai multe ori de alungul jocului.

Deși Gorescript jocul este destul de scurt și ușor repetitiv, pot spune că m-am distrat. Gorescript este un FPS dinamic, destul de rapid ca să uiți de defectele sale în timp ce ucizi, valuri întregi de inamici. Chiar dacă are puține popice, Gorescript știe să le jongleze astfel încât să te țină în priză și mereu pe fugă. Cum muniția este destul de abundentă, atenția ta se va concentra mai mult pe cum pictezi pereții în culorile inamicilor și cum să ții numărul acestorajos, și HP-ul sus, în timp ce sari de pe un monstru pe altul cu lansatorul de rachete în mână.
(Steam)

EVALUARE
Sunet
Grafică
Gameplay
Design

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here