Caracteristici Generale

Vikings: Wolves of Midgard este un joc electronic de tip Hack and Slash RPG cu vedere isometrică (ex: Path of exile, Diablo 3, Titan Quest). El este setat in fabuloasa lume a scandinavilor bazat pe mitologia nordică unde jucătorul intră in pielea unui luptător Viking. Jocul a fost lansat in Martie 2017 si este disponibil pe PC (Windows/Linux/MacOS) PS4 si Xbox One; iar pentru Windows este disponibil pe Steam sau GoG.

Cerințele jocului

MINIMUM:

• OS: Windows 7/8/10 64Bit Versions
    • Processor: Intel Compatible 2.1 GHz Dual Core
    • Memory: 4 GB RAM
    • Graphics: GTX460 2GB or compatible
    • DirectX: Version 11
    • Storage: 10 GB available space

RECOMMENDED:

• OS: Windows 7/8/10 64Bit Versions
    • Processor: Intel Core i7 or better
    • Memory: 8 GB RAM
    • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 or better
    • DirectX: Version 11
    • Storage: 10 GB available space

Gameplay & Story

Povestea aduce un mare plus unicității jocului deoarece este setat în lumea scandinavă, fiind printre puținele RPG-uri moderne ce aruncă jucătorul în universul mitologiei nordice. Un singur joc asemănător, Loki, a fost lansat în 2008 dar nu s-a bucurat însă de succes. Aici intervine Vikings: Wolves of Midgard, ce are ca scop reînvierea acțiunii RPG din lumea vikingilor.

Jucătorul ia rolul unui conducător al tribului Ulfung ce își găsește satul distrus de frenzia monștrilor mitologici și pornește într-o aventură pentru a afla de ce satul său a fost distrus și mai important, pentru a se răzbuna pe vinovați. În timpul aventurilor sale, jucătorul își adună o echipă de camarazi pentru a-l ajuta în lupte, precum un fierar, un constructor de corăbii, un ghicitor în rune, un comerciant și mulți alții. Războinicul se folosește de binecuvântarea zeilor pentru a reuși să treacă prin obstacole, puzzle-uri și monștri precum troli, ettini, jotuni, lupi, goblini, etc. Cum monștrii gigantici predispuși să distrugă tot ce este uman nu ajung, luptătorul descoperă și un alt pericol mai mare: invazia soldaților din Imperium Romana, ce doresc să aducă civilizația cu forța în lumea barbară și salbatică din care provine personajul principal. Cu toate acestea, pericolul adevărat încă nu s-a arătat.

Engine-ul jocului este unul foarte bun (Unity), îmbinând grafica superioară cu atmosfera și fizica pe măsură. Mai totul din joc este destructibil, de la poduri, arcade de piatră, copaci inofensivi, până la casele sărmanilor goblini a căror singură vină este că și-au ridicat o cocioabă pe unde a hotărât războnicul să își urmeze drumul de răzbunare sângeroasă. Cu toate acestea, este ok să le distrugi și să le prădezi casele, doar ai rolul unui Viking! Mediul înconjurător are un rol foarte important în joc, începând de la capcane cu foc și țepi până la zăpada ce îți îngreunează mișcarea și mlaștina ce te îmbolnăvește dacă stai prea mult în ea. Nimănui nu-i plac țânțarii, nici măcar barbarilor însângerați cu pielea de oțel.

Legat de mediu, există un sistem de expunere ce înfrumusețează dinamica jocului: în friguri puternice îngheți și ai nevoie de foc și de adăpost, în zone otrăvitoare te îmbolnăvești și ai neovie de aer curat, în zonele călduroase ai nevoie de o adiere de răcoare, etc. În funcție de hainele folosite această expunere la intemperii poate fi redusă: hainele de blană te ajută împotriva frigului, hainele grele de fier te îngreunează la mișcare.

Viking customization

Jucătorul începe prin a-și customiza caracterul, alegând prima oară ce dorește să fie: Warrior sau Shieldmaiden, reprezentând alegerea sexului în joc. Sorry, social justice warriors, no XvoidDemiQueer gender for you. Poți selecta mai departe detalii precum mărimea bărbii, de la nebărbierit de două zile la XXL sau crazy-hobo-wizard-style, tatuaje, piercing-uri.

După customizarea cosmetică, urmează o alegere importantă pentru vikingul tău: zeul pe care dorești să îl venerezi. Fiecare zeu reflectă stilul de luptă al caracterului, după cum urmează:

-Arma de 1 mana și scut- Tyr, zeul nordic al justiției, dreptății, legilor și respectării cuvântului. Tyr a fost la început zeitatea principală din panteonul nordic ca zeu al războiului și al luptei drepte, dar a fost treptat înlocuit, sau mai bine spus, detronat de Odin în termeni de venerare. Zeu protector al curajului și respectării cuvântului, el s-a oferit să țină o mână în gura lupului-monstru Fenrir pentru a-l atrage într-o capcană, ajungând să o piardă, însă cu folos, deoarece capcana a avut succes iar Fenrir a fost capturat de zei. Personajul ce îl venerează pe Tyr luptă într-un stil defensiv, bazându-se pe orice armă de 1 mana și scut pentru mai multă protecție.

-Duale, sau câte o armă în fiecare mână- Loki, inițial un gigant sau un jotun, după cum îl denumește jocul, a fost adoptat și crescut de zeii panteonului nordic și a devenit frate cu ei. Este zeul focului, pasinuii, a glumelor și a înșelăciunii. Loki, deși inițial îi ajuta pe zei și de multe ori îi scăpa din situații grele, datorită invidiei, răutății și a caracterului său viclean și dezonorabil este ocărât și pedepsit de zeii nordici, fiind încătușat și ținut prizonier. Dar nu poți înșela zeul înșelăciunii, astfel el plănuind să se răzbune pe zei și pe trădarea lor, pornind sfârșitul lumii împreună cu copiii săi monștri. Războinicii ce aleg să îl venereze pe Loki vor lupta în stil dual wielding pentru atacuri rapide și otrăvitoare, cu un potențial ofensiv foarte ridicat.

-Toiagul, sau stafful- Odin: atot-tatăl, conducătorul panteonului nordic și zeul înțelepciunii. Odin este zeitatea supremă din mitologia nordică, cel care are grijă de sufletele celor care au murit în luptă onorabilă, zeul poeziei și al runelor care și-au sacrificat un ochi pentru a obține înțelepciunea supremă. El este un zeu rătăcitor, fiind întotdeauna în căutarea oamenilor onorabili și în căutarea cunoașterii. Are doi corbi ce îi dau memorie și cuget, iar ca armă folosește o suliță magică denumită Grugnir, făcută din ramura copacului vieții Yggdrasil. Odin este singurul care cunoaște soarta zeilor și anume că vor sfârși cu toții în măreața bătălie de la Ragnarok și este în căutare de sufletele celor mai mari eroi ai umanității pentru a-i recruta în armata sa de Einherjari din Valhalla. El își va întâlni sfârșitul fiind mâncat de lupul-monstru Fenrir. Cei ce îl venerează pe Odin luptă în stilul mistic, cu toiaguri și magii, bazându-se mai mult pe skilluri decât pe atacuri fizice.

-Arcul- Zeița Skadi, care defapt era o gigantă de gheață se va alătura zeilor nordici drept aliata lor și va deveni soția zeului Njord. Ea este zeița gheții, viscolului, munților și a recoltei. Cei care aleg să o venereze luptă de la distanță, ucigându-și prada înainte ca ea să se apropie prea mult de luptător

-Arma de două mâini- Thor. Zeul forței, al tunetelor, cu părul și barba roșie și ochii înflăcărați, Thor este protectorul omenirii și al tărâmului oamenilor- Midgard. El este deținătorul ciocanului Mjollnir cu care strivește giganții de gheață și inamicii omenirii, Mjollnir însemnând în traducere liberă măcinătorul. Thor este fiul lui Odin și al zeiței Jord (pământul), motiv pentru care el este apărătorul omenirii (cei făcuți din pământ) și a muncitorilor cinstiți și harnici, dar și al meșteșugarilor. Primul la mânie, ultimul să cadă la beție, drept, direct și onorabil, Thor călătorește pe cerul furtunos într-o trăsură magică, căutând să se înfrunte cu dușmanul său de-o viață, șarpele Jormungand, cel ce locuiește în apele ce înconjoară țărâmul oamenilor și împrăștie venin. Cei doi titani se vor întâlni la Ragnarok și se vor anihila unul pe altul, Mjollnir făcându-și treaba în a distruge complet șarpele Midgardului, după care Thor va face câțiva pași în spate, prăbușindu-se și el în cele din urmă, otrăvit fiind, dar murind însă victorios deoarece el este primul ce își vede inamicul înfrânt. Cei ce îl venerează pe Thor aleg să lupte într-un stil extraordinar de ofensiv cu o armă masivă de două mâini ce are ca scop să nimicească mai mulți inamici în același timp.

Alegerea zeului nu este permanentă deoarece venerarea zeului în sine se face la fiecare nivel dobândit al caracterului. În loc de experiență, caracterul adună sânge ce-l va folosi la altarul zeilor, iar acolo el obține puncte pentru atributele caracterului și puncte de alocat zeului dorit. *Atenție* Orice skill ales, pasiv sau activ, va funcționa doar pe stilul de armă al zeului respectiv. Pasivele alese pentru Loki (duale) nu vor funcționa dacă schimbăm pe toiag. Vestea bună este că, indiferent de zeul ales la început, în timp jucătorul poate depăși ramura de talente pentru un zeu specific și se poate specializa și pe alt zeu, motiv pentru care există schimbarea rapidă de arme în joc, la fel ca la majoritatea RPG-urilor (hotkey pentru weapon switch) dar și un mod de New Game în care, după sfârșitul primului joc, poți juca în continuare cu caracterul tău, sau poți repeta aventura, păstrându-ți atribuțiile.

Astfel, progresul în nivel se atinge doar sacrificând sânge la altarul zeilor, aducând unicitate în lumea RPG-urilor unde progresul nivelului se făcea static și direct. Pe lângă punctele de skilluri pe ramura de talent a zeilor, sacrificiul sângelui la altar oferă și puncte de atribuții, 1%, procent în statsurile de bază precum viața, rezistența, daune de atac, viteza de atac, etc.

Datorită faptului că este destinat și consolelor, jocul nu permite mai mult de 5 skilluri active, însă există și skilluri speciale precum talismanul de vindecare (ca poțiunile din celelalte RPG-uri), dar și un skill special de trinket. Acesta este unul de utilitate în funcție de trinket adică poate îngheța inamicii, le poate da foc, poate crea o fântână de vindecare sau poate chema un porc mistreț să ajute în luptă.

După customizarea caracterului și alegerea zeului, jucătorul este pus în cea mai grea situație din aproape orice joc: alegerea numelui. Ai posibilitatea de a alege unul generat automat, cât mai aproape de cultura nordică (Helga Sigurddottr, Erik Shieldshatter, etc), sau de a alege unul dorit de tine. Acum, când urmează să intri în sate de goblini și să semeni prăpăd rotind ciocanul în dreapta și în stânga, zdrobind inamicii și să asculți zeii cântând poeme epice în Valhalla despre aventurile tale, vrei să cânte despre Ștefan28 și Cor72z, sau despre Oleg Sfarmă-Vrăjitoare și Hjalti Distrugătorul de Trolli?!

Progresul jocului in sine se salvează doar pe un sistem de checkpointuri fără optiunea de salvare manuala sau quicksave.

DAT PHAT L00T

Lootul jocului este foarte usor de inteles deoarece este impartit in 2 mari categorii: iteme si resurse. Față de alte jocuri unde resursele exista in joc doar ca sa creeze extra content inutil si sunt rar folosite sau prost raspandite (uneori avand prea multe sau prea putine) in acest joc sunt foarte utile si cheltuite la fiecare pas. Resursele se impart in aur, fier, lemn si cristale. Aici jocul obtine un alt plus pentru imersivitate deoarece resursele sunt folosite intr-un mod cat mai realistic. Spre exemplul cand cumperi o sabie grea cel mai mult costa aur si fier si putin lemn, insa daca vrei sa upgradezi o corabie te costa cel mai mult lemn si apoi aur si fier. Acest sistem functioneaza si viceversa la vanzare, spre exemplu cand vinzi inele, cel mai mult primesti aur, putin fier si mai deloc lemn, iar daca vinzi un arc primesti mai mult lemn decat aur . Pe scurt exista un sistem de resurse direct proportional cu compozitia itemului. Cristalele mentionate anterior se folosesc doar pentru a cumpara iteme unice din end game.

Revenind la iteme, spre deosebire de Diablo 3 unde omori un pack de 5 mobi si pica 3 albastre, 4 galbene si o legendara, jocul Wolves of Midgard chiar te face sa muncesti pt itemurile tale. Drop chance-ul la mobi este extraordinar de rar (dar realistic) iar un item bun/rar pica doar in zone ascunse (unde trebuie sa fii atent sa nu treci pe langa ele), in zone secrete (unde trebuie sa rezolvi puzzle-uri sa ajungi), in cufere greu de accesat sau in mobi foarte, foarte puternici. Pe scurt nu orice goblin dropeaza barosu` legendar, ci trebuie muncești din greu pentru itemul dorit. Aici intervine satul jucatorului. Fiind sef de trib, ai propriul tau sat cu fierar si armurier ce iti creaza ei iteme la comanda, (nu trebuie sa mancam cu totii?). Astfel jucatorul isi obtine majoritatea armelor si armurilor la vanzatori si nu din lupi sau goblini. Si aici revenim la sistemul de resurse despre care vorbeam, cu cat ne folosim mai mult de aceste resurse sa upgradam fieraria sau armuraria cu atat vanzatorul ne va oferi un item mai bun la schimb.

Categoriile de iteme:

Cele mai slabe (albe), se gasesc la mobi dar totusi destul de rar

Cele magice (verzi, albastre) se obtin de la vanzatori

Itemele unice (portocalii) ce ofera un mic backstory din mitologia Nordica, spre exemplu putem gasi inelul nibelungilor (din saga germanica cantecul nibelungilor) sau biringsamen, colierul magic al zeitei Freyja

Cele mai puternice iteme (move) sunt alcatuite din 3 bucati ce necesită asamblarea din partea unui fierar, iteme precum ciocanul lui Thor, sulita lui Odin, etc.
Dificultatea jocului este foarte importanta, fiind o diferenta considerabila intre nivelele oferite. Acestea sunt in ordine de la simplu la foarte greu: Peasant, Warrior, Jarl, Einherjar. Jocul in schimb trateaza jucatorul cu titlul dificultatii alese, spre exemplu daca alegi sa joci jocul la easy (peasant) te vei numi Peasant Pussyslayer666. Implicit, daca vei juca la un nivel mai mare vei fi Jarl Hrongar Barba-de-Bere si jocul va avea grija sa iti reaminteasca de fiecare data cand te loghezi de titlul tau (care 100% va fi peasent pentru ca celalate dificultati sunt prea grele).

TLDR.

• Diablo 3 dar cu mai mulți vikingi, mai multă zăpadă și mai multă mitologie nordică
  • Sistem excelent de fizică și grafică, combinate pentru o experiență de gameplay plăcută