Fiecare lucru a avut un început solid, așa cum, poate, pentru generațiile noastre, începuturile au fost jocurile Hercule, Tarzan și seria jocurilor Warcraft.

Blizzard Entertainment a reușit, prin povestea lumii Warcraft, să creeze un întreg univers pe care entuziașii îl urmăresc începând din 1994, prin lansarea RTS-ului Warcraft: Orcs & Humans. Pe parcursul timpului, au apărut mai multe romane care au cuprins diverse tablouri din lumea Azeroth, dar explorările pentru legarea unui lore întreg poate că nu se termină niciodată.

Răspunsul acestei „micuțe probleme” avea să apară… ceva ani mai târziu.

World of Warcraft Chronicle Volumul I

În acest context Blizzard a lansat, pe 15 martie 2016, primul volum din saga World of Warcraft: Chronicle (ISBN: 978-1-61655-845-1). Autorii acestuia sunt nume mari printre cunoscători: Chris Metzen, Matt Burns și Robert Brooks, cu adnotări din partea celebrei autoare Christie Golden și din a altor colaboratori Blizzard Entertainment. Lansată de editura Dark Horse Books, la prețul de 176 de ron,  cartea din seria fantasy cuprinde preistoria Azeroth în 4 capitole (Mythos, Primordial Azeroth, Ancient Kalimdor, A New World), presărate de artwork-urile lui Peter C. Lee și Jospeh Lacroix, într-un număr total de 184 de pagini redactate în limba engleză.

În comparație cu alte lucrări scrise marca Blizzard, World of Warcraft: Chronicle, volumul I cuprinde succint lore-ul din preistoria Azeroth, clarificând aspecte esențiale pe care fandomul le dezbătea aprins prin diverse „teorii conspiraționale”.

„World of Warcraft: Chronicle, Volumul 1,  este o călătorie printr-o eră a mitului și a legendei, într-o epocă mult înaintea nașterii Hoardei și a Alianței. Această «Biblie» a istoriei Warcraft dezvăluie povești nespuse despre apariția cosmosului, a imperiilor antice și a forțelor ce au conturat lumea Azerothului și a poporului său.”

Așadar, să ne mobilizăm entitățile intelectuale și să vedem cu exactitate planul de idei al acestei cărți, care a generat un vibe fantastic în rândul fanilor Warcraft de toate vârstele.

Prefața și introducerea încadrează la obiect ideea principală a acestui volum.

Prefața cuprinde impresiile lui Christ Metzen în ceea ce privește scopul acestei cronici. Nu omite să sublinieze că această serie a reprezentat o oportunitate de a crea o panoramă a tuturor evenimentelor și de a finisa neregularitățile lore-ului.

Urmează o scurtă introducere a forțelor mistice, a antitezelor ce au conturat Universul Warcraft. Lumina și Întunericul, Viața și Moartea, Ordinea și Haosul, care, în paralelismul lor, guvernează demersul evenimentelor. Forța vitală care animează lumea este desemnată de Elemente, un horoscop geek-like cu alte cuvinte.

Capitolul I integrează originile Universului, ca urmare a interacțiunii entităților mistice precizate mai sus.

Rezultatul este divizat în crearea lumii fizice și a Twisting Netherului (de acum înainte să țineți ca lumea de cartea asta din Hearthstone, it’s deep, trust me). Este descris și începutul Pantheonului, a titanilor conduși de Aman’Thul pentru a păstra ordinea în Univers, precum: Sargeras; Aggramar; Eonar; Khaz’goroth; Norgannon și Golganneth. Void Lords provin din Void și sunt cunoscuți și sub numele de Old Gods. Energiile celor două părți combatante vor fi intriga acestei cărți.

Ah, ca să nu uit, câți dintre noi au auzit de Burning Legion? Pe lângă lore-ul expus în expansiunea omonimă a WoW, aici există mult mai multe, explicate succint; ideal pentru un fan înrăit al acestui univers creat de Blizzard.

Al doilea capitol subliniază domnia Lorzilor Elementelor (Elemental Lords).

Apare, într-un mod fantastic, în scenă pe Al’Akir the Windlord (din nou, dragilor, după ce o să citiți detaliile, o să vreți să vă craftați cartea cu orice preț, eventual golden, haha). De asemenea, este descrisă întâlnirea monumentală dintre Titani și Old Gods, care dezvoltă intriga menționată mai devreme. Ce este foarte interesant în acest capitol este momentul descoperirii Azerothului de către Aggramar. Azeroth, care, la timpul respectiv, era… Uh. Mai bine vă las pe voi să descoperiți asta. Hey, hey, o să vă lase Sargeras o idee cu un șoc.

Al treilea capitol cuprinde acțiunea petrecută cu 16.000 de ani înainte de apariția Dark Portalului și spațiul Anticului Kalimdor.

World of warcraft chronicle volumul 1
Source: boingboing.net

Sunt povestite originile trolilor (Tazdingo, mon…), războiul lor cu specia Aqir. Un deliciu este lecturarea originilor Dinastiei Mogu și a detaliilor despre primul împărat, Lei Shen. Pe parcursul acestor pasaje, vă recomand să ascultați soundtrack-uri specifice tribului Zandalari, pentru că, ghici ce? Vor fi și ei în peisaj. Ei și… revoluția pandarenilor. Cine își mai aduce aminte de carcasa primului joc din seria de RTS-uri Warcraft? Era un dwarf pe ea și… you got it right. Un nightelf. Ei bine, tot aici vor fi scrise și istoriile elfilor nopții, până la Războiul Anticilor (War of the Ancients).

În ultimul capitol este cuprinsă o parte existențială din istoria Azeroth.

Se pleacă din momentul încheierii Războiului Anticilor, până înainte de deschiderea Dark Portalului și de începerea Primului Război (First War).

Perspectivă de ansamblu — World of Warcraft: Chronicle, volumul I

Așa cum se poate observa, subiectul romanului este foarte consistent în detalii. Sunt acoperite evenimentele de la începutul Universului, până la începutul istoriei lui Medivh. Ce consider eu a fi foarte important privind cartea, per-ansamblu, este faptul că se axează pe o parte de lore care, dacă analizăm cărțile lui Christie Golden, nu prea a fost explorată.

Narațiunea se realizează strict obiectiv, fără a fi integrată în perspectiva unui caracter din joc. Având în vedere că este scrisă în limba engleză, lectura poate ridica unele dificultăți din cauza arhaismelor. Nu vreau ca acest „din cauza” să reflecte un gând negativ asupra romanului. Aceste arhaisme te duc direct în era respectivă, realizează un ambient care conturează cu acuratețe atmosfera de antic, de mitic. Câteva răsfoiri prin dicționare nu ar trebui să împiedice pe cineva să se bucure de lectură.

Însă, trebuie precizat un lucru. Cronica aceasta conține, într-adevăr, câteva mici rectificări cu privire la lore. Cu toate acestea, modificările rafinează lore-ul și adaptează evenimentele într-o linie coerentă.

În cazul World of Warcraft: Chronicle, volumul I, cartea se cam ia după copertă și aparențe.

De când eram mici, căutam ca într-o carte să fie poze. Doamnelor și domnilor, această Biblie a WoW-ului cuprinde ilustrații fascinante, care sporesc lectura chiar și în părțile (puține la număr, de altfel) care sunt încete, greoaie. Aș fi preferat mai multe ilustrații, oamenii care se ocupă de imagistică chiar au reușit într-un mod formidabil să stârnească interesul. Pe lângă artwork-urile cu Titani și diverse peisaje din Azeroth, sunt prezentate hărți care ilustrează veridic spațul lumii Azeroth.

Din punctul de vedere al unei amatoare de WoW, acord un 9,5/10. Lore-ul este excelent, ilustrațiile sunt uluitoare. Este un must-have pentru oricine căruia i-ar face plăcere să treacă prin istoria Warcraft într-un mod ideal, din punct de vedere cronologic.

Cum vorbim de o saga aici, am să revin și cu celelalte două volume din serie. Până atunci, baftă cu cititul!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!