SteelSeries a lansat, recent, două produse din seria Rival. Intitulate „mouse-urile viitorului”, cele două modele extind seriile 600 și 700 prin tehnologia wireless și prin încorporarea unui display OLED.

Rival 710 se evidențiază prin tehnologia patentată pe bază de vibrații personalizabile în jocuri precum Dota 2 sau Counter-Strike, dar și prin încorporarea unui display OLED. Mai multe informații puteți afla din review-ul nostru dedicat celui mai versatil mouse al momentului.

Rival review
Rival 710, 600 și 650

Rival 650, pe de altă parte, se bazează pe versiunea 600 lansată la CES 2018.

Unboxing

Exemplarul pe care l-am folosit în acest review a sosit direct din depozitul SteelSeries din Danemarca. Acesta este ambalat într-o cutie dublă, cea interioară purtând – din nou – însemnele echipei Evil Geniuses după victoria de la The International 2015.

Cutia include, pe lângă mouse, și următoarele:

  • Transmițător wireless pe USB;
  • Cablu USB de 2 metri;
  • Adaptor USB – micro USB;
  • 8 greutăți a câte 4 grame;
  • Manual de utilizare.

Rival 650 review

Fiind primul mouse wireless produs de SteelSeries, m-am bucurat mult să văd că acesta vine și cu un transmițător Wi-Fi dedicat (spre deosebire de tastatura Convertible 2 produsă de Filco). Despre beneficiile tehnologiei Wi-Fi, comparativ cu cele ale tehnologiei Bluetooth, vom discuta în cele ce urmează.

Design

Așa cum am mai menționat și în cazul recenziilor anterioare, designul unui mouse este aproape cel mai important factor decizional în momentul în care alegem un produs nou. Indiferent de stilul prizei alese, confortul la o utilizare îndelungată este pe primul loc.

Formă

După standardele actuale și neoficiale din lumea gamingului, Rival 650 este un mouse „mare”. Acesta are o lungime totală de peste 13 cm și aproape 7 cm lățime. Aceste cifre pot să însemne ceva sau nu, însă, cert este faptul că acest model îi poate acomoda atât pe cei care preferă o priză de tip gheară (claw), cât și pe cei care preferă să prindă mouse-ul cu toată mână (palm grip).

SteelSeries Rival

Rival 650 beneficiază de același design modern și atractiv precum predecesorul său, singura diferență fiind faptul că LED-urile RGB sunt acum sensibile la atingere.

Cele două părți laterale care urmează forma LED-urilor sunt detașabile. Acestea sunt prinse cu magneți, fapt care facilitează accesul la cele 8 sloturi dedicate greutăților din dotare.

În teorie, mouse-ul poate fi folosit și fără aceste părți detașabile. Nu prea este recomandat, însă, acest lucru, decât celor care sunt, eventual, în căutare de senzații tari. 🙂

Recenzie Rival 650

Pe partea exterioară a celor două piese detașabile regăsim aceleași pernițe de prindere de pe versiunea anterioară. Deși acestea sunt realizate dintr-un compus siliconat, foarte fin și plăcut la atingere, după câteva săptămâni de utilizare intensă lipiciul acestora a cedat. Drept urmare, pe lângă faptul că urmele lipiciului pot ajunge inclusiv pe butoanele laterale, poziția pernițelor nu mai este fixă. Astfel, pentru a putea folosi în continuare Rival 600, a fost nevoie să le lipesc la loc cu un super glue din comerț – fapt care a afectat negativ acele pernițe care erau foarte fine și plăcute la atingere, cândva.

Altfel spus, mi-ar fi plăcut să văd că producătorii iau atitudine și aduc o schimbare noului mouse, după toate plângerile de pe Reddit.

Butoane & Switch-uri

Rival 650 vine cu 7 butoane ale căror funcție poate fi modificată prin intermediul software-ului dedicat. Cele două butoane principale vin cu switch-uri mecanice produse de SteelSeries și care promit să reziste la 60 de milioane de click-uri.

Recenzie Rival 650

Din păcate, butoanele laterale din partea stângă sunt așezate în aceleași poziții precum pe versiunea precedentă. Deși consider că 3 butoane laterale pe mouse reprezintă un beneficiu pentru gameri, este nevoie să evidențiez faptul că butonul perpendicular este foarte greu de accesat. Acest lucru este cu atât mai important, cu cât timpul de reacție în gaming este, adesea, „vital”.

Ergonomie

Un mouse ergonomic este proiectat astfel încât forma acestuia să sporească confortul și să reducă posibilitatea apariției leziunilor după o utilizare îndelungată. Eu am folosit Rival 600, zilnic, timp de aproape 7 luni și, luând în considerare că forma celor 2 mouse-uri este identică, pot afirma că Rival 650 este un mouse ergonomic.

Recenzie Rival 650

Mai mult decât atât, Octavian Fulger, de la WASD, spune în review-ul său că:

„[Rival 600]  este un mouse ergonomic. Asta înseamnă că nu există niciun fel de simetrie în construcția lui. Îmi place foarte mult că are cocoașă doar sub degetul arătător mai pronunțată și asta chiar sporește foarte mult confortul. De asemenea, panta din spatele mouse-ului nu este abruptă și asta înseamnă că se potrivește de minune și pentru palm grip.”

Caracteristici

Quantum Wireless

Perifericele wireless nu mai sunt de ani buni o noutate, în special dacă le luăm în considerare pe cele care se bazează pe Bluetooth. În ultimii ani, însă, au început să apară tehnologiile wireless care permit perifericelor să beneficieze de un timp de răspuns mult mai bun, astfel încât acestea să poată fi folosite și în gaming.

Recenzie Rival 650

Rival 650 se bazează pe Quantum Wireless, o tehnologie dezvoltată de SteelSeries și care promite un timp de răspuns de 1ms – adică, același timp de răspuns de care beneficiază șoarecii cu fir.

După luni întregi de utilizare și gaming cu Rival 600, trecerea la omologul său fără fir a fost imperceptibilă. Fie că vorbim de jocuri precum PUBG, Dota 2 sau World of Warcraft, input lag-ul a fost insesizabil.

Recenzii gaming

Notă personală: cu toate că tehnologia ne permite să folosim un mouse fără fir care să facă față și celor mai solicitante jocuri competitive, aceasta nu va oferi niciun avantaj unui utilizator lipsit de skill. 🙂

Baterie

Unul dintre factorii esențiali ai unui produs care nu depinde de fir este bateria. Asta înseamnă, practic, timpul de utilizare între 2 încărcări consecutive și durata unei încărcări.

SteelSeries promite că o încărcare completă oferă 24 de ore de autonomie, în timp ce, doar 15 minute de încărcare, pot oferi 10 ore, mulțumită tehnologiei „fast charging”.

În realitate, eu a trebuit să încarc mouse-ul o dată la 2 zile, cu o utilizare medie, dar nu continuă, de aproximativ 12-14 ore pe zi.

Deși perifericele wireless nu sunt o noutate, SteelSeries introduce, în premieră, tehnologia de „fast charging” într-un mouse de gaming. În timp ce produsele altor companii promit autonomie de până la 60 de ore, SteelSeries promite că mouse-ul se va încărca foarte repede.

În practică, mouse-ul se încarcă, în medie, 1% pe minut (port USB 3.0). Astfel, un ciclu complet de încărcare va dura puțin peste o oră și jumătate.

Recenzie Rival 650

Nu în ultimul rând, dacă nu era deja evident, mouse-ul poate fi folosit și în timpul încărcării, acesta comportându-se normal, ca orice alt mouse pe fir.

Greutăți

Rival 650, în forma lui de bază, cântărește 121 de grame (față de cele 92 cu care vine Rival 600). Însă, pachetul conține și 8 greutăți a câte 4 grame fiecare, care permit modificarea greutății totale a mouse-ului de până la 154 g (comparativ cu cele 128 de grame ale lui Rival 600).

(via SteelSeries.com)

Greutățile se pot prinde foarte ușor, sub cele două laterale detașabile. Cele 8 sloturi cauciucate (patru pe fiecare parte) ne permit să personalizăm greutatea totală a mouse-ului în orice mod dorim și în orice combinație posibilă.

Recenzii SteelSeries Rival 650

Modul de amplasare a greutăților și 256 de posibilități de personalizare pot acomoda nevoile și celor mai pretențioși dintre noi.

Senzori

Sistemul de senzori dual TrueMove 3 nu mai este nici el o noutate, acesta regăsindu-se atât pe predecesorul acestui model, cât și pe Rival 710.

Cei care beneficiază cel mai mult de senzorul pentru lift-off sunt, în special, fanii jocurilor de tip FPS, care necesită o sensibilitate foarte redusă. Astfel, atunci când mouse-ul este pus înapoi pe pad, devierea este minimă.

Software

Cei care au avut tangențe cu SteelSeries Engine 3 sunt deja familiarizați cu punctele tari ale acestuia. Update-ul din 2 octombrie (v. 3.12.13) aduce funcțiile de bază ale mouse-urilor SteelSeries și pe Rival 650. Acestora li se alătură două opțiuni noi, specifice tehnologiei wireless.

Astfel, pe lângă posibilitatea de a modifica tipul de iluminare și de a crea profiluri dedicate anumitor jocuri sau aplicații, Engine 3 permite utilizatorilor sa economisească energie și să prelungească durata de viață a mouse-ului între două încărcări consecutive.

Recenzii

Illumination smart mode va opri iluminarea când utilizatorul pune mâna pe mouse (funcție binevenită, întrucât, oricum, iluminarea era mascată de prinderea acestuia), în timp ce funcția Sleep timer îi permite să intre în standby dacă nu este utilizat pentru o perioadă cuprinsă între 1-20 de minute.

Concluzii 

Firul este unul dintre cele mai deranjante aspecte care ne pot incomoda în timpul unei sesiuni antrenante de gaming. SteelSeries a găsit, din punctul meu de vedere, o soluție excelentă pentru a rezolva asta. Rival 650 nu oferă o autonomie care să rivalizeze cu modelele altor producători de periferice de gaming. Însă, prin intermediul tehnologiei Quantum Wireless, este suficient să îl încărcăm 5 minute înaintea unui meci important, ca să ne asigurăm că va face față până la capăt.

Recenzii SteelSeries Rival 650

Timpul de răspuns este ideal, funcțiile noi implementate în Engine 3 sunt binevenite și, din punctul meu de vedere, faptul că producătorul danez a decis să păstreze același design și aceiași senzori de pe Rival 600, reprezintă un plus. Nu în ultimul rând, mi-ar fi plăcut ca atât problema lipiciului de pe partea detașabilă, cât și amplasarea celui de-al treilea buton din stânga să fie ajustate. Cu toate acestea, cele două aspecte criticate nu reprezintă, în opinia mea, un deal-breaker.

EVALUARE
Design
Ergonomie
Caracteristici
Inovație
Utilitate
Software
Preț
VIASteelSeries

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.