Există o multitudine de soluții, dar înainte de a intra în ele trebuie să înțelegem un lucru. Orice joc free to play trebuie să mențină un echilibru în conținutul pe care-l oferă. Astfel nu te poți aștepta, ca imediat cum te-ai apucat de joc, să ai o colecție completă. Lumea nu ar mai fi tentată să investească niciun ban în joc. Și nici nu te poți aștepta ca în câteva luni de joc să obții toate cărțile de care ai nevoie pentru că ar scădea numărul clienților și cu fiecare expansion, veniturile. Lucrurile pot fi îmbunătățite atât pentru jucătorii actuali cât și pentru cei care abia s-au apucat fără să afecteze foarte mult venitul jocului și făcând jocul o experiență mai plăcută.

Mai multe cărți free/basic

Ar trebui adăugate mai multe cărți basic sau cărți oferite gratuit. Singurile cărți pe care le primești gratis de când începi jocul sunt cele basic. Mai primești o data pe an pe la vreun nou expansion câte o legendară sau rară ici-colo, dar nu la asta mă refer. Setul Basic e foarte mic și foarte limitat. Puține din cărțile basic le poți folosi în vreun deck.

O primă idee ar fi să ți se ofere o carte atunci când atingi un nivel mai reprezentativ (lv 30, 40, 50 etc) și acea carte poate fi oferită aleatoriu (Reach lvl 40 for a random rare sau Reach lv. 60 for a random epic). Ar face grindul mult mai plăcut și satisfăcător în același timp și oferă jucătorilor noi mai multe posibilități de a-și creea noi deckuri.

O a două ideea ar fi introducerea mai multor cărți basic și nu e deloc complicat. Mai nou, după dispariția aventurilor, cu fiecare expansion primim și conținut PvE care te răsplătește în general cu pack-uri și o legendară gratis. Cum ar fi dacă în loc premiile acestea, s-ar creea o parte asemănătoare aventurii unde ești răsplătit direct cu cărțile, o parte “free” a expansionului? Un număr mic de cărți sunt oferite ca basic cards, ca de exemplu 15-20 de cărți din 135 cu câte vine un expansion. Astfel ar oferi un ajutor imens de început și o experiență mai plăcută pentru jucătorii noi oferindu-le mai multe posibilități în a-și creea un deck și de a încerca mecanicile noi introduse cu fiecare expasion (luând ca exemplu noua mecanică “Recruit” ce urmează a fi introdusă).

Astfel majoritatea expansiunii tot ar trebui cumpărată prin pachete, iar vânzările nu vor fi puternic afectate. Poate cine știe, un jucător nou după ce încearcă noile mecanici și îi plac, poate investi în joc. Situație win-win atât pentru jucătorul nou cât și pentru Blizzard.

Mai multe rewarduri

Hearthstone are deja câteva reward-uri sub formă unor „hidden quests”, „unique quests” sau “achieviements”. De obicei primești un mic reward cum ar fi un card pack sau 100g pentru ceva simplu cum ar fi să deblochezi toți eroii, să dai disenchant la prima carte, să deblochezi fiecare carte basic etc. Sunt reward-uri mici dar foarte folositoare mai ales la început când îți oferă un mic boost. Dar ajungi repede să le completezi, chiar în primele zile și nu mai sunt altele pe care le poți face atât de ușor. Cele care au mai rămas sunt dacă atingi 100 și 1000 de jocuri câștigate și dacă ai colecționat fiecare carte clasică din joc. Ultima e o absurditate: pentru 100g trebuie să colecționezi 303 cărți din setul clasic.

Ar trebui introduse mult mai multe “achievements” cu diferite reward-uri pentru îndeplinirea diferitelor sarcini. Se pot adăuga achievements și pentru 250, 500 și chiar chickenmulte multe jocuri câștigate, nu neaprat 100 și 1000. Se mai pot adaugă achievements și pentru arena unde dacă ai atins un anumit prag de victorii (6, 9 sau 12) să ți se ofere un mic reward sau de ce nu și un card back la 12 victorii asemănător celui de legend din constructed. Un achievement interesant de introdus ar fi să faci 12 victorii, sau poate chiar mai puține, cu fiecare clasă pentru că nu e chiar așa ușor. Un alt tip de achievements ar fi cele legate de colecție unde ele îți pot oferi ceva dust dacă ai de exemplu un număr de legendare (“Own 5, 10, 15, 25 legendaries”). Sau achievements asemănătoare quest-urilor, dar mai grele de exemplu: “Deal 10,000 damage to the enemy hero”.

Care ar fi scopul? În primul rând, cui nu-i place sentimentul acela când îndeplinești sau reușești ceva? Simți că vrei mai mult și să continui să vezi câte mai poți face. În al doilea rând, te-ar ajuta foarte mult, mai ales la început la consolidarea colecției. Fiecare gold și dust contează. La început primești multe pachete, gold și dust care-ți oferă un sentiment plăcut, de primire și se oprește brusc. El ar trebui să continuie, nu la același nivel, dar nici deloc.

Pe lângă astea ar oferi jucătorilor care joacă doar constructed să încerce și arena pentru acele achievements și cine știe poate găsesc o plăcere în joc și o provocare pe lângă. E mult mai plăcut când joci pentru ceva.

Mai multe pachete gratis/cărți/dust

Cred că, și nu cred că mă poate contrazice nimeni aici, Hearthstone-ul este cel mâi puțin generos joc F2P existent. Sunt foarte multe jocuri F2P care oferă chestii gratis zilnic și de a păstra interesul jucătorilor. Hearthstone e foarte egoist la capitolul ăsta. Acum nu insinuez că ar trebui să arunce cu pachete în stânga și în dreapta, dar sunt metode să ofere câte ceva fără se la rănească prea tare vânzările

  •  Daily Log-in Rewards

Cred că e una dintre cele mai solicitate implementări. Ar fi foarte tare să vedem o astfel de implementare. O idee ar fi să se facă un „calendar” al reward-urilor pe o lună întreagă (referință pentru cine a jucat: Elder Scrolls Online: Legends-tot un card game) sau pe 7 ziledaily rewards cum au multe alte jocuri. Aceastea nu trebuie să fie foarte mari, pot fi de genul: 10 dust, 10 gold, o rară, 20 gold etc; și cresc ușor-ușor cu fiecare, mai ales dacă se abordează calendarul de o lună. E un achievement destul de mare să intri zi de zi, o luna întreagă. Și pot oferi un golden epic sau 300 gold de exemplu. Sunt atâtea posibilități la un sistem de daily log-in încât să nu afecteze foarte mult economia jocului.

  • Mai multe eventuri

Nu cred că sunt singurul căruia i-a plăcut enorm Fire/Frost Festival. Goldul pe care l-am strâns in perioada eventului Fire Festival m-a ajutat super mult să supraviețuiesc noului expansion. Înainte de lansare aveam 8000g pus deoparte + 5-6k dust. Și Frost Festivalul Fire Festivalm-a făcut să joc mai multe arene și probabil și pe alții la fel. Un alt event recent și foarte bun ca și concept a fost cel de Halloween cu dual arena și mai ales că au oferit și 2 tickete gratuite. E un pas înainte. Și sunt posibilități de mult mai multe eventuri. Cum ar fi să primim timp de o săptămâna 2 questuri zilnic in loc de unul? Sau timp de o săptămâna pentru fiecare win în standard/wild să primim 10g (până la un maxim de 100g). La ce echipă au cei de la Hearthstone sigur pot găsi ceva nou și rewarding.

  • Mai multe pachete pentru primele taverne

Tavern Brawl a fost una dintre cele mai bune idei adăugate în joc. În fiecare săptămână puteai experimenta jocul într-un alt mod după alte reguli și poți folosi toate cărțile pe care le ai (inclusiv cele din wild). De când a apărut și până acum, cine a jucat la fiecare Tavern Brawl sigur a strâns mai mult de 100 de pachete ceea ce e foarte bine, dar dacă pentru jucătorii noi primele 5 taverne ar oferi 3 pachete în loc de 1? Cele 10 pachete adiționale ar da un mic boost jucătorilor noi să-și poată consolida un deck și nu ar afecta atât de mult economia jocului.

Reintroducerea aventurilor

Aventurile au fost cea mai bună metodă de a investi bani și de a-ți asigura un număr imens de cărți pentru un preț super mic de ~80 ($20) lei. E mai puțin de jumătate dintr-un expansion și îți oferea un număr total de 85 de cărți (sunt 45 de cărți, dar primeai câte 2 copii de fiecare), dintre care 5 erau legendare! Și partea bună era că mai bine din jumătate din ele puteau fi jucate și erau viabile în meta decks. Ca o mică comparație, pentru o aventură investeai 80 de lei, aveai 5 legendare garantate și restul de 80 de cărți epice, rare și commons, iar pentru un expansion ai șansa și onoarea de a fi unul dintre cei care nu primește nimic bun!elise

Motivul principal din cauza căruia s-au scos aventurile a fost că „nu oferă suficient content”. Dar asta putea fi ușor rezolvată prin modificare formatului în mai multe wing-uri și să se adauge un număr mai mare de cărți per wing și se putea ajunge pe la 80-100 de cărți per aventură. Iar prețul putea fi ridicat la 120 lei ($30) și tot ar fi fost o super afacere pentru playeri, dar nu și pentru firmă.

Motivul real pentru care s-au scos aventurile e că nu ofereau suficiente venituri sau nu la fel de multe precum oferă o expansiune. Într-o aventură investești maxim $20, iar într-un expansion poți investi chiar și $400 cum fac o grămadă de jucători cunoscuți sub pseudonimul de „whales”.

Mărirea valorii dustului

Valorile dustului în Hearthstone sunt super mici comparativ cu alte cardgames. Rațele de conversie sunt pentru Legendare (4:1), Epice (4:1), Rare (5:1) și Commons (8:1). Ca să poți crafta o nouă common trebuie să spargi alte 8, dar cine ar face așa ceva? Jucătorii noi. Aflându-se în imposibilitatea de a-și creea un deck viabil sunt nevoiți pentru a-și putea face un budget deck să spargă o grămadă de commons.

De sistemul actual sunt afectați cel mai mult jucătorii noi care îndust general ei sunt obligați să spargă commons pentru a face altele. O soluție eficientă ar fi ca toate cărțile să fie la o rată de conversie de 4:1 (dacă sunt destul de generoși poate și un 3:1 pentru epice/legendare, dar mă îndoiesc).

O altă soluție ar fi, și care nu ar afecta cu mult economia jocului, mărirea valorii dustului pentru cărțile golden. Cu dustul de pe o carte golden poți să-ți faci o carte normală de aceeași raritate cu cartea golden (exceptând common unde acolo primești cu 25% mai mult – 50 dust în loc de 40), dar nu pare suficient. Având în vedere că cărțile golden sunt destul de rare și tind să apară o dată la vreo minim 5 pachete, o schimbare bună ar fi dacă am primi de 2x mai mult dust pentru ele (legendare: 3200, epice:800, rare: 200 și commons: 100) sau cel puțin 1.5x (legendare: 2400, epice: 600, rare: 150 și commons: 75).

Discount pentru pachete din vechile expansiuni

auctioneerO idee des întâlnită și sugerată a fost reducerea prețurilor pentru pachetele din expansiunile precedente. Altă idee standard de discount ar fi cu 20% pentru fiecare expansiune, adică 80g per pack. O altă idee ar fi să scadă prețul cu 10g pentru expasiunea respectivă cu fiecare expansiune nou apărută. Prețurile ar fi trebuit să arate cam așa acum: KoFT – 100g, Un’Goro – 90g, Gadgetzan – 80g, Old Gods – 70g .

La momentul actual nu merită să dai 100g pentru un pack din Old Gods. În mai puțin de 4-5 luni, va sfârși în wild. Asta ar oferi o șansa și noilor jucători să prindă cât mai multe cărți și să nu fie prea dureros că dau 100g, iar după 4 luni de joc nu le mai pot folosi în standard.

Sfârșit?

Hearthstone este unul dintre cele mai entertaining jocuri pe care le-am jucat de 3-4 ani încoace. Nu există niciun joc, de când mă știu, în care să fi pus atâta timp și efort în el. Cea mai groaznică parte în legătură cu jocul e că devine din ce în ce mai costisitor de jucat.  Trebuie să investesc de 2 ori mai mult timp pe care nu mi-l permit. Expansiuni din 4 în 4 luni, dispariția aventurilor și tot mai multe legendare care sunt auto-include în anumite deck-uri devine tot mai dificil să ții pasul cu tot.

„Pe vremea mea” când s-a lansat prima aventură și primul expansion, cel mai scump deck era renumitul control warrior aka „Wallet Warrior”. Acesta era 10-12k dust, considerat un P2W deck. Acum, însă, majoritatea deck-urilor din meta sunt minim 8k+ dust, chiar și cele precum Zoo au ajuns la 5-6k dust.

Mi-aș dori foarte tare ca jocul să abordeze o direcție mai F2P, nu să mulgă până la sânge vaca numită Hearthstone. Orice mică schimbare care ajută noii jucători e un pas înainte, atât pentru jucători cât și pentru Blizzard.

Dacă ați ajuns până aici, îmi cer scuze pentru lungimea articolului, dar un astfel de subiect e prea vast și prea important pentru a nu fi discutat mai amănunțit. Dacă aveți și voi idei despre cum am putea să facem jocul o experiență mai plăcută, mi-ar plăcea să le citesc în comentarii! Vă mulțumesc că ați rămas cu mine până aici!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here