După 3 săptămâni de la lansarea expansiunii Kobolds & Catacombs, în arenă s-au produs mai multe schimbări notabile. Probabil cea mai importantă este urcarea semnificativă a hunterului în clasamentul general, datorită cărților noi. Adwcta și Merps (fondatorii Heartharena și Lightforge), precum și Shadybunny, Hafu și alții, au căzut de acord că hunterul este în prezent pe prima poziție în topul claselor din arenă. În prima săptămână a expansiunii, hunterul era pe locul întâi în China d.p.d.v. al winrate-ului.

Cum arată clasamentul general:

Din perspectiva lui Adwcta și Merps:

  • Tier 1: Hunter
  • Tier 2: Druid, Mage, Paladin, Priest, Rogue, Warlock
  • Tier 3: Shaman, Warrior

Din perspectiva lui Shadybunny:

  • S-tier: Hunter
  • Tier 1: Priest, Warlock
  • Tier 2: Paladin
  • Tier 3: Rogue, Mage, Druid
  • Tier 4: Shaman, Tier 5: Warrior

Din perspectiva mea:

  • Tier 1: Warlock, Hunter
  • Tier 2: Mage, Druid, Paladin, Rogue
  • Tier 3: Priest
  • Tier 4: Shaman, Warrior.

Deși hunterul deține un avantaj considerabil în K&C, are eterna problemă de a recupera foarte greu tempo-ul pierdut și de a trece de taunts buni ca stats. Warlockul mi-a oferit cel mai bun winrate în K&C de până acum și îl consider ca fiind cea mai puternică și echilibrată clasă de arenă. Sincer sunt un pic reticient să-l pun pe hunter în tier 1, însă winrate-ul meu cu această clasă a fost destul de bun. (al doilea cel mai bun winrate după warlock) Rogue-ul, fostul lider al arenei pentru multă vreme, cade destul de mult datorită cărților slabe primite recent. Iar Priestul are încă probleme cu recuperarea tempo-ului, doar că acum are un AOE puternic în plus – Psychic Scream (fiind cel mai bun board reset prezent în joc). Spellurile priestului sunt în general situaționale și întotdeauna are nevoie de puțin noroc ca să treacă peste anumite scenarii dificile. Iar Shamanul și Warriorul sunt în continuare pe ultimele poziții, K&C nu i-a ajutat aproape deloc cu cărțile noi.

În continuare o să analizez pe scurt câteva dintre cărțile cu potențial din K&C.

1. Hunter

Candleshot

carte excelentă, jucată pe tura 1 asigură acel 1 damage în plus pentru trade-uri, de care avea nevoie hunterul și fără să ia damage el însuși. Totodată, schimbă potențiale playuri ale adversarului în early game.

Wandering Monster

Carte bună, asigură recuperea de tempo și prezența unui minion random pe board, care poate omorâ un minion al adversarului în early game și/sau poate opri un lethal la un moment dat. În același timp, oferă sinergie cu Lesser Emerald Spellstone, care poate fi jucată pe tura 5 pentru un tempo excelent de 3 minioni de 3/3.

Flanking Strike

Pentru prima dată hunterul are un removal care pune apoi ceva pe board. (în cazul de față, un body de 3/3) Kill Command nu este o carte prea bună în arenă, pentru că de cele mai multe ori plătești 3 mana pentru 3 damage. (și în 80% din cazuri se folosea pe minioni, nu pentru damage direct către eroul adversar) Acum cu Flanking Strike, plătești 4 mana, și pui în joc un body de 3/3. Foarte bună adiție!

Lesser Emerald Spellstone

Cea mai bună carte a hunterul în opinia mea, reprezintă recuperare de tempo, prezență dominantă pe board din tura 5 și presiune, având în vedere că în medie 3 body-uri de 3/3 sunt foarte greu de gestionat pentru adversar pe tura 5.

Crushing Walls

am subestimat Crushing Walls la început, deși este destul de puternică în lategame, mai ales că majoritatea adversarilor nu s-au obișnuit încă să poziționeze corect minionii în lategame. Hard removal pe 2 minioni, care pot fi destul de mari în cazul claselor care se bazează pe minioni puternici și multe spells și removals (Priest, Warlock), este într-adevăr o carte care poate schimba la 180 de grade rezultatul meciului.

2. Druid

Lesser Jasper Spellstone

O adiție foarte bună pentru druid, care avea nevoie în anumite momente de un removal ieftin. Spellstone-ul poate fi upgradat cu Oaken Summons, Feral Rage sau orice carte generatoare de armură. (sau chiar cu hero power) Așadar, pentru 3 puncte de armură va genera 4 damage și pentru încă alte 3 puncte, 6 damage. Spellstone-ul este în prezent cel mai versatil removal ieftin pentru druid, putând fi folosit în early, mid sau lategame.

Branching Paths

Foarte versatilă, posibilitatea de a alege între draw cards, armură și buff de attack pentru minioni este exact de ce avea nevoie druidul. Statisticile arată că cea mai folosită combinație este draw 1 card și buff +1 attack pentru minioni.

Oaken Summons

O carte destul de bună, îl ajută pe druid să câștige 6 hp efectiv și pune un minion random pe board, de ≤ 4 mana.

Ironwood Golem

Un Senjin ceva mai mare sau un Fen Creeper de 4 mana, condiționat însă de armură pentru a putea ataca. Este ok de jucat pe tura 4, poate absorbi mult damage și în același timp încetinește tempo-ul adversarului. Când e scos din Oaken Summons, e cel mai bun scenariu, pentru că druidul va avea garantat cel puțin 3 armură pe tura următoare și va putea atacă cu Golemul.

3. Mage

Explosive Runes

Probabil cel mai puternic secret de mage în arenă, poate omorâ un minion bun de midgame (ex: Scalebane) sau de a scădea semnificativ hp-ul unui minion de lategame. (ex: Giant Mastodon) Deoarece majoritatea jucătorilor au prins frica de acest secret, de preferat aleg să joace un minion mic și apoi pe cel mai mare, chiar dacă își încetinesc tempo-ul (eventual joacă runda următoare minionul destinat pentru runda curentă).

Dragon’s Fury

Un removal în plus pentru mage (deși sincer nu avea nevoie), care depinde un pic de RNG, în funcție de ce spelluri ca mana cost sunt în pachet. Un highroll de 5+ damage poate întoarce meciul, în cazul în care adversarul prinde un tempo foarte bun și/sau are control absolut asupra boardului.

Raven’s Familiar

Un minion simplu, slăbuț ca stats (2/2 pentru 2 mana), cu efect de joust ce poate trage un spell. Când reușește să tragă un spell devine un minion bun, altfel este slăbuț spre mediocru.

Shitfing Scroll

Echivalentul lui Shifter Zerus ca spell, o carte care depinde 100% de RNG, dar care poate fi folosită în oricare rundă a meciului, când se transformă în cea mai bună opțiune pentru un anumit scenariu.

4. Paladin

Potion of Heroism

Excelentă carte! Paladinul mereu a avut probleme cu draw-urile, Potion of Heroism rezolvând această problemă. Este o combinație de Blessing of Wisdom cu Hand of Protection, cu efect de draw în runda curentă.

Unidentified Maul

Încă o armă pentru paladin, cu ceva mai mare impact (potențial) față de Rallying Blade, având 4 efecte de adaptare posibile, obținute în mod aleatoriu: +1 attack minionilor, 2 Silver Hand Recruits, divine shield pentru minioni sau taunt pentru minioni. Divine shield-ul pe un board de 2-3 minioni poate schimba complet soarta meciului. Celelalte adaptări sunt situaționale și nu la fel de bune ca impact. Per total, este o carte destul de bună.

Call to Arms

Foarte bună carte de tempo, depinde însă enorm de compoziția deckului, trebuie jucată early-tura 4, pentru ca în lategame nu prea o să mai fie cărți disponibile de scos din pachet.

Crystal Lion

Foarte bună ca sinergie cu Silver Hand Recruits (ex: scenariu superb de tempo – Stand Against Darkness + Crystal Lion pentru 6 mana total). Pe cont propriu este o carte decentă, mai bună ca un 6/6.

5. Priest

Duskbreaker

Probabil cea mai bună carte de recuperare a tempo-ului pentru priest, un dragon având atașat un aoe de 3 damage și un body de 3/3 (de obicei priestul curăță boardul și nu are mana rămasă să pună ceva pe board). Duskbreaker este condiționat de alt dragon care trebuie să se afle în mâna priestului, pentru ca aoe-ul să se declanșeze. Acest aștept este un pic…problematic. Dragonii sunt destul de rari și doar câțiva sunt suficient de buni ca să fie draftati. (ex: Scalebane) Astfel, draftul de dragoni slabi afectează calitatea pachetului, doar de dragul de a avea acel combo jucabil într-un meci sau două. (când se sincronizează cei 2 dragoni să se afle în mana priestului)

Psychic Scream

Momentan este cel mai puternic board reset din joc, mai ieftin cu 1 mana ca Twisting Neather-ul de la Warlock. Psychic Scream anulează deathrattles și buff-uri, dar are dezavantajul de a muta toți minionii de pe board în pachetul adversarului. De aceea este de preferat înainte să fie jucată, să fie făcute trade-uri în așa fel încât să rămână cât mai puțini minioni buni ca stats, pe care adversarul îi poate trage în rundele următoare.

6. Rogue

Sudden Betrayal

Un secret interesant, care îi conferă primului minion adversar care atacă un efect de Betrayal împotriva a 2 minioni maxim (situați în stânga și dreapta minionului care atacă). Poate fi eficient în early și midgame, împotriva jucătorilor fără experiență și problematic în lategame, când boardul adversarului este dominat de minioni mari/puternici.

Elven Minstrel

Minion cu 2 draw-uri atașate, condiționat de combo (jucarea înainte a unei cărți, de preferat de mana cost cât mai mic). Minstrel este slăbuț în sine ca stats, dar rogue-ul mereu a avut probleme cu draw-ul în arenă, iar acest minion îi oferă o șansă de “combustibil” adițional în lategame.

7. Shaman

Unstable Evolution

Un Evolve pentru un singur minion, care poate fi rejucat de un număr egal cu maximul de cristale de mana disponibile într-un anumit moment. Poate câștiga foarte mult tempo, minionul ales fiind evoluat până la cel mai bun scenariu, poate “repara” un minion slab sau cu deathrattle problematic (ex: Bomb Squad, Rattling Rascal etc.), iar în lategame poate da naștere unui minion uriaș doar dintr-un simplu totem.

Crushing Hand

Un removal foarte puternic, care are în vizor în principal minionii foarte mari, cu un efect atașat de 3 overload pentru runda următoare. Practic, este un Flame Lance cu costul împărțit pe 2 runde.

8. Warlock

Dark Pact

Heal foarte bun obținut prin sacrificarea unui minion mic (de regulă), această carte îi conferă warlockului un potențial puternic de comeback, împreună cu aoe-urile eficiente de care dispune.

Kobold Librarian

Excelent minion pentru warlock, 2/1 pentru 1 mana și efect instant de lifetap.

Vulgar Homunculus

Minion foarte bun, 2/4 stats cu taunt pentru 2 mana, cu efectul de-ai produce 2 damage eroului.

Hooked Reaver

Minion foarte bun de lategame, care se transformă într-un 7/7 cu taunt, pentru doar 4 mana, însă condiționat de faptul ca eroul trebuie să aibă 15 hp sau mai puțin. Fără battlecry însă, este un minion modest. (iar în cazul în care este înviat cu Bloodreaver Gul’Dan, va fi mereu 4/4 ca stats)

Lesser Amethyst Spellstone

Excelentă carte de control, cu damage suplimentar (de 5 sau de 7) condiționat de cărțile care îi afectează hp-ul warlockului (Kobold Librarian, Vulgar Homunculus, Hellfire, etc.).

Possesed Lackey

Minion foarte slab ca stats, însă cu potențial uriaș de a pune în joc un demon puternic (ex: Doomguard, Voidlord etc.). Sunt surprins că în 4 din 6 arene cu warlockul am avut opțiunea de a drafta și Lackey și Voidlord (chiar 2), dar sunt sigur că este doar noroc. Ca orice minion cu deathrattle, este vulnerabil la silence. Nu recomand draftarea Lackey-ului dacă nu aveți deja draftat cel puțin 1 demon puternic.

Voidlord

Minion foarte bun pe cont propriu și extraordinar când este scos de Possesed Lackey, eventual în midgame (runda 6). Îi oferă warlockului un zid de taunts, în total 6/18 stats împărțite în 4 body-uri. La fel ca Lackey este vulnerabil la silence

9. Warrior

Reckless Flurry

O carte unică de board clear, care este însă condiționată de totalul de armură disponibil într-un anumit punct al meciului. Warriorul foarte rar are timp în arenă să acumuleze armură, însă cu ajutorul unor cărți ca Drywhisker Armorer , Reckles Flurry poate reseta boardul adversarului.

Gemstudded Golem

Un taunt puternic, activat de 5 armură, care poate distruge mai mulți minioni jucați până în tura 6 de adversar. Este mai bun în lategame, când warriorul poate acumula mai ușor armură și golemul poate ataca.

10. Neutre

Stoneskin Basilisk

Extraordinară carte, aproape cel mai bun minion din expansiune, cu efect de poison și divine shield. Chiar și clasele cu ping (Mage, Rogue, Druid) au nevoie de hero power + o carte adițională ca să-I curețe, iar pentru clasele fără ping este un coșmar. Totuși, este vulnerabil la Scorp-o-Matic și desigur, poate primi silence pentru a-I anula ambele efecte .

DragonSlayer

Minion decent spre excelent, 4/3 pentru 3 mana este decent, dar când are ocazia să-și activeze battlecry-ul este un tempo killer semnificativ pentru adversar. (target bun: Scalebane, Hoarding Dragon, Midnight Drake) Este imposibil de jucat împotriva acestei cărți, niciodată un jucător cu Scalebane pe tura 5 de exemplu, nu își va sacrifica tempo-ul de frica unui potențial DragonSlayer, aflat în mâna adversarului.

Lone Champion

Minion modest, 2/4 pentru 3 mana, însă dacă este jucat pe un board gol, primește taunt și divine shield. Poate absorbi mult damage, iar în lategame după un board clear, jucat împreună cu un minion mare, poate încurca foarte mult un adversar fără ping.

Cursed Disciple

Un 5/1 cu divine shield practic, foarte agresiv și problematic pentru eroii fără ping.

Carnivorous Cube

Carte bună spre extraordinară, cu un potențial infinit de combinații.

Green Jelly

Un Hogger mai slab ca stats, dar per total mai util. (și desigur mult mai ușor de draftat, fiind carte comună) Îmi place mult această carte, am reușit să câștig destule meciuri pe seamă ei. Dacă reușește să scoată 2 taunts, este deja super utilă. Sunt destule scenarii în care adversarul nu reușește să treacă de taunts și Green Jelly îl închide pe adversar.

Hungry Ettin

Un minion foarte puternic, cu stats foarte bune, care poate distruge (de regulă) toți minionii jucați până în tura 6, inclusiv minionul generat prin battlecry. Scenarii ghinioniste de minioni generați: Doomsayer, Stubborn Gastropod.

Spiteful Summoner

Probabil cel mai interesant minion din expansiune, cu potențial uriaș de highroll; merge cel mai bine pe clase cu removal scump (Mage, Warlock, Priest).

Corridor Creeper

Un minion cu potențial mai scăzut în arenă, fără de Constructed, însă odată ce este jucat cu mai puțin de 5 mana, devine o carte bună în meciul respectiv.

Violent Wurm

Minion mare de lategame, puternic, foarte problematic pentru adversar în cazul în care nu are un hard removal (ex: Polymorh, Hex etc.)

Master Oakheart

Tempo swing uriaș într-o singură carte! Așa se poate defini Master Oakheart, care într-un scenariu perfect, este jucat după un board clear puternic (ex: Psychic Scream, Twisting Neather) și umple din nou boardul. Trebuie reținut că depinde enorm de compoziția pachetului și de minionii jucați până în punctul în care Oakheart ajunge pe board. Dacă să zicem minionii de 1 și 2 mana au fost epuizați, va scoate doar un minion de 3 mana și tempo-ul asigurat va fi slab.

După cum am zis la început, am abordat cele mai interesante cărți și cu cel mai mare potențial de a schimba ceva într-un meci din arenă. Nu o să mă ating de cărți foarte slabe, pentru că nu are sens. (ex: Grand Archivist , Dragonhatcher , Silver Vanguard etc.)

*pentru un tierlist bun de arenă vizitați Lightforge 

Cam astea sunt primele mele impresii din arenă de când s-a lansat Kobolds & Catacombs. Vă urez succes la draft și la cât mai multe victorii. 😊

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here